"”Kokopäiväinen työntekijä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun avustaviin tehtäviin n. 500 eurolla kuukaudessa. Pääkaupunkiseudulla toteutettavan, rekrytoivan ohjelman kautta yrityksenne saa itse valitsemanne työntekijän kokopäiväiseen yritystyöhön 4 kk:ksi ilman työllistämisvelvoitetta.”"

Äkkiseltään sanoisin, että tässä kyllä poljetaan työmarkkinoilla hintoja - vai mikä mielikuva sinulle tästä tulee? Kyseessä on kuitenkin pääkaupunkiseudulla kampanjasta, jossa mainostetaan työttömien koulutusohjelmaa.

Koulutusohjelman järjestäjä on sitä mieltä, että kyseessä ei ole mainontaa, vaan yrityksille kohdennettua suoramarkkinointia. "Kuppi vai kippo", sama asia. (tulee itseasiassa mieleen muutama pikavippiyritys, jotka erittelee nykyään kulut ja korot. Näin saadaan korot näyttämään ihan muuta kuin kilpailijoilla on. Ainakaan vielä ei ole Ainalaina-pikavippi lähtenyt mukaan tähän leikkiin. Enkä kyllä usko, että lähteekään). Takaisin koulutusohjelmaan :) -> Pikkasen saattaa hämärtyä tässä lopullinen tarkoitus näissä kolutusohjelmissa. Tarkoituksena kun on puolin ja toisin (yritys/työntekijä) löytyy hyvä lopputulos - työlle tekijät. Nyt saattaa käydä niin, että tekijä otetaan neljäksi kuukaudeksi tekemään sen, mitä muut ei viitsi/ehdi tehdä - ilman mitään ohjeistusta.

Kaipa tuollainen suormarkkinointi on ihan sallittua? Niin kauan kun ei paljasta pintaa näy liikaa, niin kaikki on sallittua. Moraali on joustava käsitys. Twist-twist.