Tänään on Helsingin Sanomat uutisoinut pikavippi mainoksien vuosikoron ilmoittamisesta, tai oikeastaan sen puuttumisesta. Uutisointi mitä ilmeisimmin yrittää kertoa, että kaikki ongelmat poistuvat, kun vuosikorko mainoksiin laitetaan.. Tuskin. Enpä usko, että tähänkään asti vippienkäyttäjät ovat kuvitelleet ottavansa ns. edullista lainaa, jonka vuosikorot ovat pankkien myöntämien asuntolainojen tasolla. Sinänsä en millään tavalla vastusta, etteivätkö vuosikorot voisi mainonnassa näkyä, mutta en jaksa uskoa, että kyseinen muutos toisi mitään varsinaista uutta businekseen. Eiköhän kuluttajat joka tapauksessa tiedä, että kyseessä on kallis raha, mutta silti se on otettava, jos ei vaihtoehtoja muita ole. Harva sitä kai huvikseen niitä ottaa.

Uutisoinnista jää vähän sellainen fiilis, että nyt on aika taas mustamaalata pikavippibusinestä. Niin tai näin. Muutoksia lienee businekseen olevan tulossa, kun päätöksiä saadaan tehtyä. Aika näyttää ovatko muutokset alaa tervehdyttäviä vai mitä tuovat tulleensa. Helsingin sanomien koko uutisen voit lukea täältä: 

Pikavippi ja mainonta.