Jaa-jaa, ei päivää ilman pikavippi-uutista. Tänään on kerrottu, että pikavippejä on otettu Suomessa ennätysmäärä! Katselin tuolta tilastokeskuksen sivuilta  tätä tutkimustulosta vähän tarkemmin ja vertasin sitä omaan pikavippi-käyttäytymiseeni, joka ei mitä ilmeisemmin ole mitään ihan normiasiakassettiä. Nimittäin mä en ole ottanut 30 päivän vippiä vielä kertaakaan, olen ne muutamat vipit ottanut aina kahden viikon maksuajalla - kulutkin ovat silloin halvemmat, kun olen vertaillut näitä JA tämän lisäksi olen maksanut aina lainani ajallaan takaisin (tai ainakin lähes ajallaan). Siispä toi takaisinmaksuaika lähes 30 vuorokautta kuulostaa paljolta - onko asiakkaissa sitten niin paljon huonosti takaisin maksavia? Lisäksi mun keskimääräinen lainasumma EI ole noin korkea... mutta no, mä en ole mikään tilastojen keskimääräinen ihminen. Ja toisaalta, en edes pikavippien ihan superahkera käyttäjä, olen muutamia ottanut ja tulen muutamia jatkossakin ottamaan. 

Mistähän tämä tilasto muutoin on peräisin, tarkoitan, että mistä ja miten Tilastokeskus kerää tietonsa tähän? Aikamoista tilastotiedettä, ei olis meikäläisen hommaa..

Sen sijaan meikäläisen hommaa on mennä terdelle tänään pienellä kaveriporukalla. Juodaan pari lasia valkkaria ja jutellaan mukavia. Voisko ihanammin perjantai-iltaa viettää - tuskin!